Delo preko študentskega servisa?

Sprašujem se ali študenti danes res prelepo živijo ali pa so le tako apatični, da bi se malo bolj zavzeli za svoje pravice. Predvsem za pravice do dela…
Od začetka tega leta lahko študent preko napotnice letno prejme 2800 eurov in ne več kot 400 eurov na mesec. Če ta znesek razpotegnemo čez celo leto, to znese dobrih 230 evrov mesečno, kar je slabih 60 bivših jurjev. Vse ostalo je minus 22%. Bizarno nizek znesek, ki nikomur ne more omogočiti normalnega življenja. Nebi se spuščal v računico, vendar, če si zaradi treh dnevnih obrokov ne moreš skopirati 400 strani dolge skripte, potem tukaj nekaj ne štima. Aja, pa odmislimo izdatke staršev (veliko študentov prihaja iz slabo situiranih familij - pa tudi njih bi morali spodbujati k neodvisnem življenju…)

Študentsko delo bi moralo biti tako po mojem mnenju neobdavčeno ali pa bi morala državna blagajna sponzorirati štipendije. Če jest pravilno zastopim pomen študija, gre tukaj zato, da študent študira in ne da dela. Pa okej, normalno je, da tolikšnem številu študentov ni mogoče zagotoviti mesečnega prihodka, ki bi pokrilo stroške študija, bivanja in žepnine. Ampak pazi! Zato imamo pa študentske servise, ki zagotavljajo delo, ki študentu servira življenjske izkušnje. In čemu bi želeli tak način dela iztrebiti? Če so slovenske fakultete tako nesposobne, da ne ponudijo kvalitetnega študija s poudarkom na delovni praksi, potem naj vsaj pustijo, da njihovi študenti ob študiju delajo drugje!

In potem še ena cvetka - izredni študenti ne morejo delati preko študentskih napotnic.

Aja? Ja kaj pa naj potem delajo? Dopoldne naj se učijo, popoldne pa kaj? Iščejo redno zaposlitev? To je cel bullshit no. Tisto leto bi lahko vsak dan delali, si zaslužili nekaj denarja za naslednje študijsko leto in poleg tega še nekaj našparal za daljše poletno potovanje, ki si ga človek danes itak lahko privošči le kot študent…

Vse skupaj je en navaden non-sense. Politiki so ene blont pičke, ki nikoli niso čisto prepričani kaj sploh hočejo. Kaj za vraga je bilo prej narobe, ko je bil letni limit 5500 evrov? A je to res preveč?
Za tiste, ki menijo, da morajo biti tako kot navadni tudi študentski dohodki obdavčeni pa samo ena stvar - urna postavka za računalniškega programerja je okrog €5 do €6. To je smešno nizka številka! In poleg tega ne dobiš plačanih potnih stroškov, malice in zdravstvenega zavarovanja. Če si s tem letno nabereš 5500€ in zraven še uspešno zaključiš letnik, si car!

Jebemti, država išče keš povsod kjer je mogoče, brez najmanjše tolerance! A da bi kaj dali? OO, to pa ne! Prav zanima me kam gredo zdaj vsi euri od pobiranja astronomsko visokih kazni za prehitro vožnjo!

 

18 komentarjev na "Delo preko študentskega servisa?"

  1. senorita, dne 10.09.2007
    senorita

    Ne morem se bolj strinjat s tabo:) in izjemno me moti, ko kdo reče, sej študentje bi moral študirat in ne delat, oboje ne gre. Ni res! Cel študij sem med letom delala, pa sem vseeno vse izpite opravljala sproti in v rokih. Sedaj si ne predstavljam, da med faksom ne bi delala. Da se oboje, če se hoče!

  2. andrej, dne 10.09.2007

    Naj te popravim - izredni študenti lahko delajo preko študentskega servisa, le potrdilo z zavoda za zaposlovanje je potrebno predložiti ob vpisu na študentskem servisu.

    Podpiram študentsko delo, vsak študent naj bi poleg študija občasno še delal, da bi se počasi “upeljal” v delovni ritem, najbolje če dela na svojem področju (kar študira). Dodaten zaslužek vsakemu prav pride ..

    Osebno sem za ukinitev študentskih servisov, ki od študentkov služijo zlate palice, študentom pa vsak evro obdavčijo. Podpiram večjo uporabo avtorskih pogodb oz. uveljavitev nekaj podobnega avtorski, s katerimi bi podjetja plačevala neposredno študentu, podjetje pa bi od vsakega nakazila plačalo par %, študent nič.

  3. Nuša, dne 10.09.2007

    Po mojem mnenju je prvi problem dela preko študentskega servisa ta, da se ga absolutno preveč izkorišča (t.i. posojanje napotnic). Drugi problem pa postane opazen, ko postaneš iskalec redne zaposlitve. Če pogledamo samo strežbo in administrativna dela - koliko več ljudi bi lahko redno zaposlili, pa čeprav samo za nekaj mesecev…

    Sicer pa je to področje vsekakor treba urediti, vključno s kompenzacijo za znižan cenzus.

  4. minnie, dne 10.09.2007
    minnie

    Jah ker pač ne znajo drugače nadzorvati tega študentskega dela, in ker se letno preko napotnic opere milijarde bivših tolarjev, je neka bolj pametna rešitev smiselna. Tudi omejevanje študentskega dela, pod pogojem (!!), da se poveča število in velikost štipendij. Ker tako kot je Nuša rekla; najprej se ti prov fajn zdi, da lahko delaš prek študenta, ko pa diplomiraš, ti pa pomahajo, ker majo logično rajši študenta. Pa si najdi potem redno zaposlitev…
    Seveda bi bila najboljša rešitev učinkovit nadzor nad študentskim delom. Ampak enostavno nemogoče je npr. nadzorovati to, ali sine študent res opravi toliko in toliko ur pri svojemu očetu podjetniku.

    Se pa seveda strinjam, da je trenutno nemogoče, da se sam preživljaš ob študiju (dobro, to je odvisno tudi od obveznosti na faksu). Če delaš, da se lahko preživiš, moraš delati še več, da si lahko privoščiš -20%. Če pa delaš samo toliko, da ne presežeš magične meje, pa je seveda premalo.

    Nekje je treba začet stvari spreminjat. Z napačnega konca so se lotili i guess…

  5. senorita, dne 10.09.2007
    senorita

    Ja to je definitivno res, to področje je potrebno urediti na nek način, vendar pa se študentom nikakor ne sme prepovedati delati. Kam pa to pelje?

  6. picnik, dne 11.09.2007

    1. Če ne narediš letnika naslednji poskus plačaš(ponavljanje ali prepis) - bilo bi pol manj vpisov na (določene) fakultete.
    2. Ukinit študentske servise.
    3. Še vedno dovoliti študentsko delo, ki pa je obdavčeno.
    3. Nudit:
    - ali ugodna študentska posojila
    - ali celo štipendije
    za VSE študente. Študent bi moral študirat full-time, ne pa se ukvarjat s tem kako do dnarja za prehrano, najemnino in prevoze.

  7. erzo, dne 11.09.2007
    erzo

    @senorita
    mhm…in verjetno tisto leto, ko si študirala in hkrati celo leto delala tistih 600 jurjev nebi zadostovalo. suveren primer torej..:/

    @andrej
    tole sem pa res spregledal…
    a pa imajo potem povsem enake pravice glede dela prek napotnic kot redni študenti?
    glede avtorskih pogodb je pa sploh podn! moje zadnje nakazilo je bilo oklesteno za 40%!!! glede tvoje vpeljane formule, ki bi znižale davek študentom sem takoj za. ampak isto navijam za vse ostale avtorje/glasbenike/umetnike, karkoli, ki so ob skoraj polovico plače, kar posledično stane delodajalca –> ki pa v kulturnem sektorju niso prav dobičkonosna panoga…

    @Nuša
    dobra iztočnica…ni kej.
    zloraba napotnic je orto popularna. ampak če bi se od delodajalcev zahteval strožji nadzor, tudi to nebi bil problem…sploh.
    glede tega, da podjetja raje zaposlijo študenta je pa v tej problematiki spet ena zanimiva tema. nimam konkretne ideje kako bi se to dalo rešiti. vseeno pa podjetja ponavadi zaposlujejo študente na mestih, ki niso tako zelo odgovorna –> ali pa jih kasneje celo zaposlijo (če delajo dobro), tko da to bi bil nekakšen sklenjen krog. in best case scenario…

    @minnie
    hmmm.
    ampak meni se zdi, da če študent vestno opravlja delo prek napotnic, ga potem kasneje, ob diplomi običajno tudi zaposlijo…vsaj upam da je tako!!!
    tole glede sine:študent (in še marsikateri versus) je spet problem pranja denarja, ki bi se ga v teoriji dalo bolje nadzorovati, če bi le zgruntal en smiselni recept…hm…nimam idej…

    @picnik
    jest bi raje obrnil
    - štipendije
    - ali celo študentska posojila…

    se pa razume - določene zadeve glede štipendij bi morale veljati za VSE študente.
    ampak kot sem pisal - če bi vsem X (koliko jih je bilo lansko leto recimo?)…predvidevam da ogromno! no, da bi vse te študente država v celoti sponzorirala, bi spet prišli do verjetno previsoke cifre…zato sem še vedno mnenja, da je prav, če študent dela. da je obsojen na to. itak je preveč pomehkuženih diplomantov, ki nimajo pojma o življenju…in to so ponavadi tisti, ki prihajajo iz “vse k rit prinešeno”…

  8. Robi, dne 11.09.2007

    @vsem: Ko sem bil še študent, mi je bilo fino, da sem tu in tam zaslužil kakšen tolar, in se obenem jezil, ko sem videl, kaj se dogaja. Sam bi prav rad videl, koliko vpisov na ‘težke’ in ‘nepriljubljene’ fakultete (kot so matematika, fizika, strojništvo, …) je ‘evidenčnih’, le v toliko, da lahko ljudje še eno leto delajo preko študenta… To ne gre in to ni prav!

    Po mojem mnenju bi lahko zadevo rešili na povsem preprost način - kdor ni v zadnje pol leta opravil nobenega izpita, ta izgubi pravico do študentskega dela! Še boljša bi pa bila varianta, da bi študentsko delo povsem ukinili in uvedli kakšno blažjo obliko s.p.-ja, ki bi bila na voljo vsem…

    Študenti sodijo v predavalnice!

    @erzo: Ne boš verjel, koliko ‘študentov’ dela na odgovornih mestih. Kar ošpice dobim, ko vidim ‘kravatarje’, ko plačujejo s študentskimi boni…

  9. andrej, dne 11.09.2007

    Izredni = redni študent, ni nobene razlike.

    Avtorske pogodbe trenutno res niso najboljša rešitev, v mislih imam malce študentom prirejene (manjši davki, ..). s.p. je najboljša rešitev, težava se pojavi, ko želiš delat v javni ustanovi (razpisi, ..).

    Najprej pa ukinit vse študentske servise (ne maram jih, se opazi, kaj? :D)

  10. Knofla, dne 11.09.2007

    Eržo ti ga mal biksaš!

    Preko študentske napotnice se v letu 2007 da zaslužiti (neobdavčeno) 3050EUR - ker moraš odšteti normirane stroške 10%. Lahko pa zaslužiš še več in sicer kolikor želiš, ker ti po presegu 3000eur zaračuna država (in ne servis) davek v višini 14%-15% (akontacija dohodnine je pa res 25%). Lahko pa se ogneš tudi temu plačilu če sam uveljavljaš olajšavo za vzdrževanega člana, čeprav to odsvetujem, ker starši zaslužijo več in potrebujejo več olajšav. se pa pozna tvoje delo pri višini otroških doklad. Če se vprašam koliko naši starši plačujejo v davčno blagajno se lahko samo nasmehnem ko meni odtrgajo samo 14%. Res pa je da bi lahko ta strošek dal podjetjem in bi s tem rešili zlorabo napotnic, pa še študent bi (seveda če bi se zmenil za neto plačilo) dobil pošteno plačilo. Obstajajo tudi taka podjetja, ki plačajo študentu tudi ta del davka.

    Izredni študenti lahko delajo preko servisa samo na zavodu ne smejo biti prijavljeni in od tod predvidevam, prihajajo študenti s kravatami jest na študentske bone.

    Zanimiv dan še naprej.

  11. minnie, dne 11.09.2007
    minnie

    Količina denarja, ki se opere prek študentskih servisov oz. davki, ki niso nikoli pobrani, zadoščali za štipendije za vse.

    Jaz sem pa prvo za posojila, potem za štipendije. Brezplačno šolstvo je pač luksuz, ki ga velika večina izkorišča. In ta ideja z zapoznelimi šolninami se mi je zdi odlična. Država vlaga vate, prejemaš brezplačno izobraževanje nekaj denarja. Ko doštudiraš in se zaposliš, vračaš nazaj. A ni hecno, da lahko zdaj koristiš brezplačno šolanje in napol zastonj sobe, prehrano, potem pa rečeš ”ko vas jebe” in greš meni nič, tebi nič v tujino? To je tudi skregano z vsakršno logiko…

  12. erzo, dne 12.09.2007
    erzo

    @knofla
    oukej, hvala za takole jasno utemljitev…nekatere podatke sem si očitno narobe interpretiral ali pa jih nisem nikjer zasledil…
    ampak kurc, dejstvo še skoz ostaja - 3000 eurov in to je to, potem pa 25% dol. da potem nekaj denarja čez več kot eno leto dobiš nazaj je sori, malo bizarno, da bi lahko to jemali za opravičilo…

    @minnie
    gut point - na nek način nekateri, jasno - povsem nezavedno, vlečejo za nos državo s tem, da izkoriščajo sistem ali pa grejo študirat v tujino..
    in tale ideja z delnim vračanjem denarja sploh ni slaba! če bi tako res lahko normalno živel (prejel en dostojen dohodek) in bi potem po zaposlitvi ta denar (BREZ obresti) vračal nazaj, sem zakoj za!
    ampak tu se pa spet pojavi nov problem.
    zdelo bi se mi samo po sebi umevno, da ob zaposlitvi začnem vlagati v stanovanje in morda familijo…pa imaš hitro tri kredite in KNT.
    ampak s tem smo pa že resno zelo globoko v resorju državno-socialne problematike…:/

  13. minnie, dne 15.09.2007
    minnie

    Aja, pa še to; 5-6€ za študenta računalništva je ogromno! Samo primerjat se moraš s pravimi ;) Pa tukaj ne mislim smetarjev in ljudi za trakom, ampak da specializant medicine, zdravnik torej :D, kar pomeni 6 4-6 let študija dobi za 12 urno pranje želodcev ponoči (!) v KC bivših 20 tisočakov. Kar bi zneslo danes prb 7€. Okej, sicer dobiš res še potne stroške, ampak 12 let študija se verjetno ne more primerjat z npr 3, 4 leti, ko ti že lahko delaš za teh 5-6€?
    Kaj pa vseh ostalih 90%, ki nismo v taki stroki in lahko med študijem delamo samo standardna dela za 3-4€? ;)

  14. erzo, dne 15.09.2007
    erzo

    @minnie
    zdravniki so za moje pojme itak premalo plačani!!
    jest bom tkole reku - cenim svoje delo in tista urca v kateri pustim svoje ideje in znanje ni vredna le 5 ali 6 eurov. vsaj če pomislim, koliko firma na takem projektu potem dejansko zasluži …
    ampak je še vedno vse okej, bomo sfolgal, bomo prežival in upam da bomo na koncu še srečni in zdravi :)

  15. Haro, dne 20.05.2008

    http://harotov.blogspot.com/2008/05/reitev-za-trg-dela.html

    Rešitev za trg dela..kaj sm jst napisal o tej problematiki

  16. zmedena, dne 24.05.2008

    heii!!

    Mene pa sam ena stvar zanima! Končala sem srednjo ekonomsko šolo in sem si pač (zaradi težkih razmer doma) vzela eno leto pavze, da bi si lahko v tem letu zaslužila vsaj za stanovanje. Pa sem šele potem izvedela da tok al tok nem mogla delat prek studenta! Drgač pa sploh nemorem delat brez napotnice! in js nej zdej lepo do začetka študija gledam v zrak? nevem kje je pravica in zakaj nebi mogli met vsaj to eno pofukano leto status in si zaslužit kej denarja! Ni logično in ni fer! Štipendije pa nisem dobila ker ko bajagi presegamo ZA BIVŠE 2,7 SIT! nihče se pa ni vprašal kako bomo taki šli studirat oziroma s čim???????? kje je tle pravica!!!!!!???????

    LP

  17. Matej, dne 24.05.2008

    Če ne bi bilo študentskega dela SPLOH, potem bi ti bila enakovredna vsem ostalim na trgu dela.
    Zdaj bo najti dela malo težje, vseeno pa ne nemogoče.

    Drugače pa si si sama kriva, da se nisi prej dobro pozanimala. To so konkretne odločitve.

    Do začetka študija urejaj težke razmere doma, ki so te pripravile do tega da pavziraš!

    Glede štipendije pa… nekje mora biti meja jebatga, vedno bo nekdo bil na meji za djo dobit in se bo pizdil tako kot ti zdaj.

    Jaz sem popolnoma proti pravzerjem in ponavljanju letnika na račun države. Če padeš/pavziraš pač plačaš ponovitev.

  18. bolek12, dne 20.08.2008

    Jaz sem prav tako za odpravo študentskih servisov in reorganizacijo študentskega dela.
    Sem laik na področju ekonomije in zakonov, zato se za možne bedarije opravičujem:).
    Študent je v primeru dela preko študentskega servisa vezan na študentski servis in ne direktno na firmo za katero dela. To je v določenih primerih dokaj zapleteno. Tu mislim predvsem na formularje, ki jih je potrebno izpolniti, da prideš do denarja, ki bi preko pogodbe s podjetjem dobil takoj. Seveda se stvar še bolj zakomplicira, če je podjetje iz tujine in v državi študenta ni odgovorne osebe za podpis formularja (napotnice). Ponavadi se napotnico odda po opravljenem delu, vendar če ne dobiš podpisa podjetja, ne bo z denarjem nič. Hočem povedati, da smo študentje v totalno smotanem položaju, saj se lahko katerokoli podjetje odloči da ne podpiše napotnice. In kaj potem? Bomo morali še dokazovati, da smo dejansko opravili delo?
    Tako da, študentje upam, da ste v dobrih odnosih s podjetji za katera delate.
    V primeru, da bi imeli pogodbo direktno s podjetjem ne bi bili v takem položaju in bi po mojem mnenju imeli večjo varnost.
    Prav tako se strinjam, da bi bilo fino, če bi se za delo študentu štela delovna doba, strinjam se tudi, da bi moralo biti študentsko delo obdavčeno, saj se bi nam štela delovna doba (riziko, če umreš pred penzijo:)). Denar, ki se s temi davki dobi pa bi bil lahko namenjen direktno študentskim organizacijam, štipendijam… Prav tako pa bi moralo biti število študentov,ki delajo v nekem podjetju omejeno glede na dejavnost podjetja in glede na število zaposlenih v podjetju. Ne bi bilo potrebno preverjati sposobnosti, saj so ponavadi študentje bolje podkovani v več smereh kot pa trgovec s triletno šolo (ne vzemite kot podcenjevanje, saj je v mojih očeh vsak delavec spoštovan).
    Ne vem zakaj se nekdo konkretno ne usede za mizo in pač prepove študentske servise. Saj kajenje je bolj zakoreninjeno pa je sedaj prepovedano.
    Upam, na komentar!

Komentiraj